Is geduld het sleutelwoord voor succes?

Hoe zorg ik voor meer betrokkenheid op social media? Deze vraag stelde ik een maand geleden in een blog met deze titel. Ik las verschillende artikelen in mijn zoektocht naar succes en wat ik leerde, paste ik afgelopen maand toe. Maar na vier weken kan ik je nog geen antwoord geven op deze vraag. Een maand is voor mij veel te kort om een goede conclusie te trekken. Geduld lijkt hier het sleutelwoord.

Lees ook: Hoe zorg ik voor meer betrokkenheid op social media?

Met By Raymonde ben ik sociaal actief op Instagram, Linkedin, Facebook en Twitter, ik richt me met mijn content op Nederlandse ondernemers en marketeers. Op twee van deze kanalen deel ik naast mijn blogs, ook marketing content van anderen. Met hashtags weet ik mijn bereik op Twitter en Instagram te vergroten en zie ik dat het aantal volgers langzaam groeit. Omdat Instagram ontzettend populair is, focus ik me in deze blogreeks alleen op dit platform.

Wat heb ik de afgelopen maand gedaan? Ik heb bijna elke dag een bericht gedeeld met veel hashtags. Het leidde tot likes en volgers, maar niet alle volgers vielen in mijn doelgroep. Ik zag dat mensen uit het buitenland mij ook gingen volgen. Waarschijnlijk zijn dat mensen die ik weer verloor. Uiteindelijk ben ik zo’n dertig tot veertig volgers rijker geworden.

In deze fase van de race waarin Instagram acht jaar oud is en wereldwijd miljoenen gebruikers heeft, moet ik gewoon een aantal berichten sponsoren en zo geschiedde. Ik gaf twee posts een financiële boost en het zorgde voor heel veel likes. De betrokkenheid was groter dan op Facebook, maar de interactie met mijn publiek bleef uit.

View this post on Instagram

E-mail Marketing is een vorm van Direct Marketing, waarbij marketeers veelal een deel of anders wel de gehele database mailen met als doel een product te verkopen of om aan relatiemanagement te doen. . De GDPR wet heeft het voor de marketeer niet erg gezellig gemaakt. Maar E-mail Marketing is niet onmogelijk, het hangt er net vanaf wat je deelt. Voor de klant is het oninteressant als hij van jou uitsluitend e-mailberichten krijgt wanneer je iets te pitchen hebt. Jouw berichten moeten een onderdeel zijn van een grotere strategie, die bestaat uit het bouwen van een relatie met je klanten en prospects. Dat doe je door informatie te delen. . Met jouw e-mails moet je vertrouwen opbouwen en uitstralen, niet alleen bij prospects, maar ook bij klanten. Biedt relevante content via de mail. Dit zorgt ervoor dat je klanten betrokken zijn bij jouw bedrijf en jij on top of mind blijft. Vergeet niet dat je de meeste business ontvangt van jouw huidige klanten, zij moeten het meest waardevol voor je zijn, je hebt er dus baat bij als je met name met hun interactie blijft hebben. . E-mail Marketing is een belangrijk onderdeel van je marketing strategie en het kan een zeer effectieve manier te zijn om omzet te genereren. Dit komt omdat je berichten stuurt naar bestaande klanten, die al bekend zijn met jouw product of diensten. . Wil je het hele artikel met voorbeelden lezen? Kijk dan eens op mijn website. Link vind je in de bio. . #digitalmarketing #onlinemarketing #marketing #emailmarketing #emailmarketingstrategie #marketingkennis #marketingstrategie #leren #succes #onlinecommunication #groeitipsvoorondernemers #onlinemarketing #internetmarketing #marketingblog #onlinegroei #marketingonline

A post shared by Virtual Marketing (@byraymonde) on

‘Je moet zelf de interactie met anderen aangaan,’ was een duidelijk advies en dat deed ik. Vanaf het begin volg ik branchegenoten, dit zijn met name vrouwen die succesvol als zelfstandige werken. Ik laat me inspireren door hun berichten en like ze ook. Liken is makkelijk, maar reageren op een bericht van iemand die ik niet ken vind ik moeilijk. Ik weet vaak niet wat ik moet schrijven, verder dan: “Goed bezig!” Kom ik dan ook niet.

Dat is misschien ook wel de reden dat de interactie op mijn Instagram uitblijft. Als ik het namelijk moeilijk vind om een leuke reactie te bedenken, dan kunnen anderen dat probleem ook hebben. Gisteren las ik een blog op Frankwatching en daarin stond dat de afgelopen achttien maanden de interactie op social media met 50 procent is teruggelopen. Social media is een conversiekanaal geworden. Zou dat betekenen dat ik het idee van interactie met mijn doelgroep moet loslaten?

De afgelopen achttien maanden is de interactie op social media met 50 procent teruggelopen

Wat ik precies moet doen om het aantal volgers de te laten groeien weet ik niet. Zoals gezegd, denk ik dat ik gewoon geduld moet hebben. Ik krijg volgers op momenten dat ik niets deel en ik verlies ze net zo hard als ik wel een bericht plaats. Ik weet niet wat mensen motiveert om mij wel of niet te volgen. Af en toe deel ik iets dat niets met marketing te maken heeft, om zo een stukje van mijzelf bloot te geven, maar ik weet niet of dit volgers interesseert.

Als ik de pagina’s van andere vergelijk met die van mij zie ik een aantal verbeterpunten. Zo mis ik eenheid en variatie in mijn beelden. Veel dames kiezen voor zachte kleuren en delen regelmatige inspirerende citaten, ze delen hun opgeruimde huizen met veel mooie details. In zo’n huis woon ik niet en die kleuren en citaten passen niet bij mij. Ik moet mijn vormgeving nog uitdenken, maar ik vraag me af of dit echt een positief effect heeft op de groei en interactie.

Uiteindelijk wil ik dat wat andere ondernemers graag willen, namelijk veel echte volgers die interesse hebben in wat ik vertellen heb. Want ik weel zoveel mogelijk mensen informeren en inspireren met mijn content en natuurlijk zou het mooi zijn als ik daar zelf ook de nodige business uithaal.

Tijd zal leren hoe mijn social media accounts zich zullen ontwikkelen, tot die tijd zal ik verschillende dingen uitproberen om te kijken wat werkt. Ik hoop dat ik wel contact kan leggen met mijn doelgroep zodat ik weet wat er bij hen leeft en ik vervolgens content kan aanbieden waarnaar zij opzoek zijn. Maar daarvoor heb ik dus even geduld nodig, want groei vraagt naar geduld.

Delen mag:
Facebook
LinkedIn
Twitter
Follow by Email
RSS
Pinterest

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *